BK Slalom Windsurfing in Oostduinkerke

 

 

Zaterdag en zondag 24 en 25 september ging het Belgisch Kampioenschap door in de gekende windsurfclub Windekind in Oostduinkerke.  Zaterdag in de namiddag kwam de wind goed door en werd er besloten om voor de slalom een 8-parcours te varen.  Er stond een goeie 15 kts aflandige wind en ik verkoos de Severne Reflex 8.6 met de Starboard 114.

Nadat ook de wind een tand bijstak en naar de 20 kts ging, bleef ik toch bij de Reflex 8.6, die goed te houden was, ik verkleinde wel van vin : van de Ifins Nano Pure 40 ging ik naar de 38.

Er werden 7 manches afgewerkt, waar ik er 6 van won en 1 keer 3de over de finish kwam (na een val bij het ronden van een boei)

Op zondag verkoos men een down-wind te doen, en was het al een stuk pittiger dan daags voordien.  In het begin stond er reeds 20-22kts en liet ik mijn 8.6 aan de kant en verkoos ik voor de 1ste reeksen de 7.8 op de starboard isonic 114.  Aangezien er na een paar reeksen de wind nog bijkwam : er werd tot 27-28kts gemeten schakelde ik over naar de Reflex 7.0

er werden 5 manches gevaren, welke ik ook, ondanks pittige duels met Koen Sonck, op mijn naam schreef.

 

 

dsc_0120dsc_0154dsc_0156dsc_0334dsc_0225dsc_0070dsc_0080dsc_0023

dsc_0004

UITSLAG

  1. BEL 6 Jeffrey Van Hoe
  2. BEL 2 Koen Sonck
  3. BEL 26 Andrea Vanhoorne
  4. BEL 8 Yves Grossen
  5. BEL 135 Sam Beuselinck

 

dsc_0116

Geef een reactie

