VW CALIFORNIA INTERNATIONAL SLALOM RACE HYERES 3-6 APRIL 2015

SWS-Plakat2015_Hyeres

Swiss Windsurfing organiseert van 3-5 april een internationale Slalom wedstrijd

welke doorgaat in Hyeres.
87 deelnemers uit 7 verschillende landen schreven zich in voor dit evenement
DSC_0449
vrijdag 3 april :
weinig wind : er werd 1 heat gestart, maar bij gebrek aan wind werd deze geannuleerd.
geen verdere races meer vandaag
zaterdag 4 april  :
de 87 deelnemers worden verdeeld in 6 heats van ongeveer 14 deelnemers
de eerste zeven gingen door naar de halve finale, hiervan gingen dan de eerste zes door naar de finale
 DSC_0445
ikzelf was ingedeeld in de 1ste heat, waarin ik 3de eindigde, waardoor ik doorging naar de halvefinale
hier was ik 5de. In de finale behaalde ik een 11de plaats
ondertussen was de wind al flink aangetrokken en had ik al verkleind van zeil van 7,8 naar 7,0.
voor de 2de serie finishte ik als 1ste in de heat, en zat ondertussen al met de 6,2 (wind tot 30 kts)
in de halve finale was ik 6de en in de finale wederom 11de
ik was pas terug aan de kant en men  riep om dat men zou beginnen aan de 3de serie
hierin was ik 3de in de heat, en was de wind al aangetrokken tot 35 kts,
vlug aan de kant, de 5,1 opgetuigd en direct het water op voor de halve finale
in deze halve finale eindigde ik als 8ste, deze keer dus geen finale en werd ik na de finalistengeklasseerd als 23ste
tijdens de laatste halve finale werden op de startboot windsnelheid tot 40 kts gemeten.
 DSC_0462
zondag 5 april :
de ganse dag wachten op wind die er niet doorkwam
 In de totaal einduitslag behaalde ik een mooie 11de plaats
overall uitslag :
http://www.swisswindsurfing.ch/sites/default/files/ausschreibungen/2015/Final%20Ranking%20Hy%C3%A8res%202015%20-%20Slalom.pdf

Eén reactie to “VW CALIFORNIA INTERNATIONAL SLALOM RACE HYERES 3-6 APRIL 2015”

  1. Johan Says:

    Proficiat !!

Geef een reactie

