BK Formula Windsurfing 2-3 juli @ Grevelingendam

35 inschrijvingen voor NK en BK Formula Windsurfing op de Grevelingendam. Ook enkele deelnemers uit Groot-Brittanië hadden de oversteek gemaakt om aan het event deel te nemen.
Er werd wel samen gestart en gevaren maar het klassement werd toch gescheiden gehouden : ofwel NK ofwel BK.
De zon was al vroeg van de partij en er werden gemiddeld 14 knopen wind voorspeld. Ideale Formulaomstandigheden dus.
Ik opteerde voor de 11.0, maar had ook de 9.7 klaarliggen.
Op zaterdag stonden er 4 manches op het programma, waarvan ik er 3 won en 1 keer 2° finishte. Het meeste plezier had ik toch wel in de 3° manche, waar ik in het totaal (met de buitenlanders erbij)mooi 2° finishte na de Nederlander Adri Keet.
Op zondag stond er tijdens de skippersmeeting 12 kts wind op het water, maar volgens de voorspellingen zou die afzwakken in de namiddag. De 1ste reeks kwam ik terug als 1ste Belg over de finish. In reeks 2 lag ik wederom goed in koers, maar deze reeks werd halverwege afgebroken wegens de wind die onder de limiet kwam. Meteen werd de uitstelvlag gehesen. Later in de namiddag werd nog een poging om te starten gedaan, maar wederom bleek er te weinig wind.

1ste plaats met 1-1-1-2-1

volledige results volgen asap

Geef een reactie

