North Sea Cup UK : Minnis Bay 28-29 mei 2011

Veel volk voor de 2° North Sea Cup, die doorging in Groot-Brittanië (Minnis Bay, Kent) : 97 inschrijvingen verdeeld over 4 klassen : RS:X, Raceboard, Bic Techno en Formula.
Ook de wind was van de partij : zaterdag +25 kts en zondag zelfs boven de 30kts.
Dat het zwaar zou worden, was dus al zeker.
Zaterdag koos ik voor de Severne Reflex 9.7. Er werden 2 reeksen back to back gestart waarin ik eenmaal 2° was na de Britse kampioen Rich Jones en en eenmaal 1° finishte voor Rich Jones. Later werd dan nog een reeks gestart waar ik 2° eindigde terug na GBR-32 Rich Jones.
Zondag stond er al duidelijk veel meer wind en verkoos ik toch om de Severne Reflex 8.6 op te tuigen, wat wel een goeie keuze was. In Race 4 moest ik terug Rich Jones laten voorgaan en finisthe ik op een 2° plaats. Ondertussen was de wind al toegenomen naar de +30 kts en werd nog een 5° race gestart : hierin was ik 2° na GBR-40 Tim Gibson.
Door de harde wind was er ook veel materiaalbreuk en besloot men om de wedstrijd te stoppen voor dit event.

uitslag top 5 :
1 GBR 32 Rich Jones 1-2-1-1-DNC
2 BEL 6 Jeffrey Van Hoe 2-1-2-2-2
3 GBR 40 Tim Gibson 3-3-3-4-1
4 GBR 9 Chris Bond 4-DNC-4-5-3
5 GBR 164 Bob Ingram DNC-DNC-5-6-4

2 Reacties to “North Sea Cup UK : Minnis Bay 28-29 mei 2011”

  1. liquidsurfshop Says:

    FW in 30+: respect!

    2e in het weekendklassement NSC
    1e in het totaalklassement NSC
    2e in het weekendklassement UK-championship
    = congrats!!

  2. luc Says:

    een dikke proficiat

Geef een reactie

