Gruissan : Belgian Speedweek 2011

16-april : 12-14 kts wind, samen met enkele Duitsers en Nederlanders het water opgeweest met de Formula,
17 april : de Reflex 7.8 met de Isonic 111 opgetuigd, maar er was te weinig wind, rest van de dag wat chillen
18 april : stevige marin (25-30kts), er werd een soort Long Distance georganizeerd : 2 boten werden vooruit gestuurd die we moesten inhalen en waar we dan dienden tussen te blijven. Ideale slalomtraining in ruige omstandigheden. Ik ben het water opgegaan met de Isonic 80 en de Reflex II 7.0. Bij het neerkomen na een sprong brak mijn mastvoet, gelukkig was 1 van de boten dichtbij en werd ik vlug opgemerkt, wat niet zo evident was, want er stonden wel golven van 2-3 m.

19 april : vandaag werd er voor gekozen om naar La Nautique te gaan, maar er stond te weinig wind
20 april : terug naar la Nautique. De 500 m lange baan werd uitgelegd, en opengesteld van 14.00 tot 17.00. Er stonden 20 kts wind die langzaam aan toenam. Na een half uur gevaren te hebben, kwam ik naar de kant om kleiner materiaal te nemen. Hierbij trapte ik in een glasscherf en ben ik voor alle zekerheid naar de dokter geweest in Gruissan dorp. Het bleek nog mee te vallen, maar de wedstrijd zat er op voor mij.
De rest van de week was de wind te onregelmatig of onvoldoende om nog wedstrijd te varen.

3 Reacties to “Gruissan : Belgian Speedweek 2011”

  1. Gruissan: rider-review « LiQuid Surfshop Blog Says:

    […] Jeffrey BEL-6 […]

  2. Yves Says:

    updated my session-blog about Gruissan:
    http://bit.ly/j2u6R2

  3. Fanatic/North Belgian Speedweek 2012 Says:

    […] van de afgelopen 5 jaar zijn ook terug te vinden onder de Gruissan-tag. Deze van Yves BEL8 en Jeffrey Bel6 zijn ook terug te vinden […]

Geef een reactie

