28 en 29 aug. BK ‘3 aan De Punt (Nl)


Dit weekeind reisden we af naar De Punt (aan de Brouwersdam) in Nederland voor de 3° proef van het Belgische Kampioenschap Formula/Slalom. 27 deelnemers schreven zich in voor deze wedstrijd. Het was al duidelijk dat men zou opteren voor de slalom, gezien de voorspellingen en ook omdat men dit jaar nog geen geldige slalom gevaren heeft.
De 27 deelnemers werden in 2 poules verdeeld, die apart starten. De top 8 van iedere manche ging door naar de winnersfinale, de anderen deden de B-finale, zo werd dan een uitslag bepaald van iedere heat.
De poules werden iedere keer anders ingedeeld zodat men niet iedere keer tegen dezelfden diende te varen.

zaterdag :

voor de 1ste heat had ik de Severne Reflex 8.6 met de I-Sonic 111 klaarliggen. Ideaal setje voor de 16-17 kts wind. In de finale behaalde ik een 7° plaats.

In heat 2 haalde ik een 6° plaats. Na deze 2° finale viel de wind onder de minimumlimiet voor de slalom van 15kts constant en werd besloten om geen wedstrijd meer te varen voor vandaag.
zondag :
s’morgens stond al meer wind dan daags voordien en tuigde iedereen dan ook kleinere zeilen op. Ik opteerde voor de Reflex 6.2 met de Sonic 95. Omdat men meer wind voorspelde in de namiddag hield ik toch ook de Reflex 5.1 klaar (je weet toch nooit).

Bij de start van heat 3 had men toch al meer dan 20 kts met pieken naar de 30. In deze heat haalde ik een 8° plaats. In heat 4 nam de wind nog toe tot 25 kts gemiddeld met pieken tot boven de 30 kts. het werd sleuren met de 6.2.

Om 4 u zou de finale van de 5° heat starten en iedereen was nog snel bezig met zijn kleinste zeilen op te tuigen. Nu moet het toch wel ruim 30 kts wind zijn. In deze 5° en laatste finale behaalde ik een 7° plaats met de 5.1.
In de totaal uitslag van het Weekeind behaalde ik een 8° plaats op de 27 deelnemers.

top tien uitslag :
1. NED 647 Nikaj Droop
2. BEL 7 Pascal Somers
3. BEL 2 Koen Sonck
4. BEL 52 Pat Van Hoof
5. BEL 29 Christophe Waerzeggers
6. BEL 33 Alain De Gendt
7. BEL 82 Tim Cortebeek
8. BEL 6 Jeffrey Van Hoe
9. BEL 116 Jurie Van de Ven
10. BEL 144 Patrick de Cauwer

Geef een reactie

