29-30may : North Sea Cup Folkstone (GB)

Op zaterdag, 29 mei reisde ik af naar Folkstone om deel te nemen aan het 2° luik van de North Sea Cup.
117 deelnemers hadden zich ingeschreven, verdeeld over 4 klassen : Bic Techno, Raceboard, RSX en Formula (14 deelnemers).

Er stond een goeie wind, die in de namiddag zou aantrekken tot boven de 20 kts. Ik had er wel zin in en tuigde de 9.8 op. Maar nadat de Engelsen een reeks voor hun nationale kampioenschap hadden afgewerkt; waren er problemen met de boeien : de bovenboei dreef af en de ankers van de “gate” beneden, kwamen vast te zitten in de rotsige ondergrond. Na lang talmen besloot men de wedstrijd voor vandaag af te lasten.
Op zondag stond er minder wind, en had men het parcours opgeschoven, zodat het probleem met de ankers zou moeten opgelost zijn.
In de 1ste reeks eindigde ik 2° na de Britse kampioen, GBR 32 Rich Jones, en voor de Nederlander NED 10 Marco Kraayenzanck.
In de 2° reeks was ik terug vooraan mee in de start, maar moest ik de voornoemde Brit en Marco laten voorgaan.
In reeks 3 had ik terug een superstart, en wederom lag ik de ganse wedstrijd in strijd met de Brit en de Nederlander. Deze reeks, die ik zeker op mijn naam zou schrijven werd echter afgelast toen we de laatste maal aan de bovenboei waren (de 2 anderen haalden de boei niet) en enkel nog moesten finishen : er zou te weinig wind hebben gestaan.

eindstand :
1. GBR 32 Rich Jones
2. NED 10 Marco Kraayenzanck
3. BEL 6 Jeffrey Van Hoe

Geef een reactie

