1en2mei:BK Formula Windsurfing Grevelingendam

foto door lieuwe faber

Dit Weekeind was er de 1ste manche van het BK Formula/Slalom en dit in Nederland aan de Grevelingendam.
Zaterdag werd er gekozen voor de Formula, omdat men onder de 15 kts wind bleef (er werden gemiddeld 12 kts gemeten). Er werden 2 reeksen samen met de Nederlanders, die ook hun NK hielden, gevaren. In de 1ste reeks behaalde ik een 3° plaats, in de 2° reeks een 5°. Er werd nog een 3° reeks gestart, maar deze werd door het wegvallen van de wind, kort voor het finishen afgeblazen.
Zondag stond er al duidelijk meer wind, die in de namiddag nog wat zou aantrekken. Omdat de wind nog niet constant boven de 15 kts bleef, opteerde men voor 3 reeksen Formula die back to back zouden worden gevaren. De 1ste reeks vaarde ik met de 11.0, en behaalde ik een 7° plaats. Voor de volgende reeks koos ik toch de 9.8, zodat ik wat comfortabeler kon varen (wind zat al rond de 15 kts). In deze manche was ik 5°. Reeks 3 was ik goed mee vooraan, maar verloor ik een aantal plaatsen doordat ik vastliep met de vin in een ondiepte. Jammer maar toch nog goed voor een 5° plaats.
Na deze 3 zware Formula reeksen, werd er een pauze gehouden.
Doordat de wind nog wat was toegenomen, werd er gekozen om slalom te varen. Men zou full fleet starten, wat toch voor enig spektakel zou zorgen, vooral ook omdat de baan maar 250 m lang was. Maar verder dan een paar startpogingen kwam men niet, en doordat de wind nog in kracht afnam, besloot de wedstrijdleiding de slalom af te blazen. Jammer want ik had er wel zin in.

Uitslag Formula
1. pascal somers
2. christophe waerzeggers
3. koen sonck
4. wolfgang drachsner
5. patrick van hoof
6. jeffrey van hoe

Geef een reactie

