24-25 april North Sea Cup Brouwersdam (NL)

photo by patrick de bruyn

De 1ste manche van de North Sea Cup ging door aan de Brouwersdam. Er waren 86 inschrijvingen, verdeeld in 3 klassen : Bic Techno, Raceboard en Formula.
OP zaterdag stond er weinig wind, maar toch net genoeg om de Bic Techno’s en de Raceboards elk 1 manche te laten varen. Voor de Formula werd de minimum limiet niet gehaald, en werd na lang wachten aan de startboot de AP gehesen. Na 17.00 werd de wedstrijd dan volledig afgeblazen.
Zondag zag het er naar uit dat er weerom niet zou worden gevaren. Na 14.00 kwam er toch een zeebries opsteken van 13-17 knts. Met de Severne 11.0 m had ik toch soms wel de handen vol. Over mijn nieuwe Starboard LWR kan ik niets anders dan goeds vertellen, het was dan ook de 1ste keer dat ik ze in wedstrijd onder de voeten had. Na een iet wat gemiste start (bleek dat de Formula’s samen startten met de Raceboards), kwam ik nog terug naar een 5° stek. Jammer dat er geen 2° reeks meer werd gestart.

uitslag Formula :
NED 538 Pieter Eliens
FRA 710 Tom Dubaele
NED 10 Marco Kraayenzanck
NED 34 Adri Keet
BEL 6 Jeffrey Van Hoe

Geef een reactie

