Gruissan 2009 : BK Speed

foto by jan dejonghe

foto by jan dejonge


zaterdag 11 april : aankomst in Gruissan en buiten het feit dat het de ganse dag regende, viel er niets speciaal te melden
foto by jan dejonghe

foto by jan dejonge

zondag 12 april : Op Paaszondag geen zon, maar wel terug regen die slechts in de late namiddag ophield. Gelukkig stond er een stevige Tramontane, zodat we het water al eens opkonden om de spot te verkennen. Omdat er toch stoten tussen de 35 en 40 kts gemeten werden, tuigde ik de Code Red 5.1 op, met de Starboard Isonic 50. Als vin monteerde ik de Select Elite Casper Speed 25cm. Ik ben trouwens heel tevreden over mijn nieuwe setje Speedvinnen van Select.

maandag 13 april : 1ste wedstrijddag : De voorspellingen voor vandaag zien er goed uit : in de voormiddag een Tramontane van 7 bft, afzwakkend in de namiddag naar 5/6 bft. De regen van de voorbije dagen heeft plaats geruimd voor de zon, zodat het toch al aangenamer werd. Om 10.30 u was er skippersmeeting, waarin een 70 -tal deelnemers verwelkomd werden. Er zou in 1 fleet gevaren worden en dit in 2 manches van 90′. Om 11.30 was de 1ste start : er stond een gemiddelde windsnelheid van 25 kts met pieken tot 41 kts. Ik had gekozen voor de Code Red 6.1 met de Isonic 50, met als vin de Select Elite Caspar Speed 25. In deze 1ste reeks eindigde ik als 4° Belg op 40. Na een pauze van 30′ werd de 2 manche gestart. Deze reeks werd 20′ voor het einde vervroegd gestopt wegens het niet meer contstant bereiken van de minimum windsnelheid (20kts). In deze reeks werd ik 5° Belg.

dinsdag 14april : prachtig weer maar te weinig wind. Rond de middag ben ik samen met GER 818 het water opgegaan met Formulamateriaal. Na een paar rakjes viel de wind helemaal.

woensdag 15 april : mooi weer en een stevige Marin. Onmogelijk om speed te varen. Met enkele deelnemers werd afgesproken om te gaan speeden/slalommen op “La Nautique”, een binnenmeer nabij Narbonne. De ganse dag gevaren met de Sonic 95, met de Code Red 5.1.

donderdag 16 april : zonnige dag maar geen wind. Dus vandaag werd het een dag chillen, in de namiddag zijn we dan gaan karten

vrijdag 17 april : ook vandaag stond er geen wind. Rond de middag was er prijsuitreiking : ik werd in totaal 5° Belg

Geef een reactie

