30-31 aug. A-cup aan de Punt (NL)

56 deelnemers, waaronder een aantal bekende nederlanders schreven zich in voor ofwel het BK Formula/Slalom ofwel voor de Bic Tecno.

Het was al duidelijk dat het Formula zou worden, gezien de minimale windomstandigheden.  Kort na de middag werd het parcours uitgelegd en ging men kort nadien van start.  Na 1 ronde werd deze manche afgeblazen doordat de wind onder de limiet kwam.  Nadat de wind wat constanter was, werd er opnieuw gestart,  ik miste volledig mijn start en kwam na 1 ronde als 15° door.  Nadat ik in de 2° ronde heel wat deelnemers had ingehaald, finishte ik nog als 5° belg.  De 2° manche was ik terug niet super gestart en kon ik nog als 4° belg finishen. 

Voor de start van de 3° reeks was de wind komen opzetten en hadden we toch zeker 10-12 knopen.  Deze keer was mijn start beter en kwam ik als 3° belg over de finishlijn na Koen Sonck en Christophe Waerzeggers. 

Zondag werd er  niet gevaren, doordat de wind het liet afweten.

eindstand van de Belgen :

1.Koen Sonck

2. Chris Waerzeggers

3. Jeffrey van hoe

Geef een reactie

