BK Grevelingendam 24-25 mei 2008

32 inschrijvingen, waaronder 9 nederlandse toppers zoals adri keet, markus bouman, dirk doppenberghs, dennis littel, pieter bartlema … en zelfs 1 amerikaan Steve Bodner USA 4 ( http://www.stevebodner.blogspot.com ).
Dus zeker een mooi deelnemersveld. Zaterdagmorgen stond er al heel wat wind, toch werd er besloten om met de Formula te starten. Eindelijk nog eens een harde wind formula, want vanaf 15 knopen kan er normaal met slalom worden gestart. Dus met de Code Red 10.0 had ik de handen meer dan vol, de nieuwe Deboichet vin R20 werkte perfect onder de Starboard F162. In de 1ste reeks eindigde ik dan ook als 1ste Belg, na enkele bovenvermelde nederlanders, net voor Koen Sonck. De 2° reeks was ik slecht gestart : ik dacht over stuurboord te starten, maar dit bleek niet zo een goeie beslissing. Toch kon ik nog terugkeren naar een 2° plaats (Belg), achter koen. De wind was toegenomen en men besliste om slalom te varen. Er werd telkens met een full fleet gestart, dus alle 32 deelnemers tegelijk. Gelukkig was de startlijn tamelijk breed, maar aan de boeien werd het soms wat drummen. In de 1ste reeks was ik goed mee voorin gestart en eindigde ik als 6° belg (op 21). Ook de 2° reeks verliep vlot en werd ik eveneens 6° belg. In de 3° reeks ben ik na een crash in mijn zeil terechtgekomen, waardoor mijn onderlijk gescheurd was. Toch ben ik nog kunnen finishen met een serieus gat onderaan mijn zeil op een 13° plaats. De 4° reeks heb ik niet kunnen meedoen en de 5° reeks heb ik dan toch maar met een te klein zeil (6.1) uitgevaren. In deze laatste reeks eindigde ik toch nog op een 10° plaats. Zonder de pech had deze slalom toch wel wat beter gekund.


Zondag morgen stond er heel wat minder wind, dus zeker formula. Ik was als 1ste over de startlijn, maar moest algauw enkele nederlanders en ook koen laten gaan. Koen ging knap mee met de nederlanders en werd dan ook 1ste belg, ikzelf eindigde als 2° belg. Voor vandaag was dit dan ook de enige reeks doordat de wind niet echt doorkwam. Jammer.

Geef een reactie

