North Sea Cup : 10-11 mei


22 inschrijvingen voor de formula, dat belooft. op zaterdag prachtig weer maar geen wind.
Op zondag eveneens volle zon en toch wat wind, er zou kunnen gestart worden.
Na een 1ste poging tot starten werd er al meteen afgeblazen omdat ze op de startboot niet boven de 7knopen wind maten. Rond 15.00 u werd opnieuw de klassevlag voor de formula gehesen en zou er dus over 20 ‘ gestart worden. Het zag er goed uit : we hadden zeker 10 kts constant. Ik was enorm zenuwachtig voor de 1ste wedstrijd van het seizoen, maar dit was al snel over doordat ik een goeie start nam. Ik kwam als 1ste weg met in mijn zog : koen, chris en nick. Door ver door te varen naar de kust toe, waar ik minder last had van de stroming, kon ik als 1ste de bovenboei ronden, met ruime voorsprong op nick. Na het ingaan van mijn 2° ronde viel de wind echter plots weg en werd de manche afgebroken.
Nadat er volledig afgeblazen werd voor vandaag, kwam de wind toch nog opzetten en hebben we zeker nog een goed uur een goeie trainingssessie kunnen doen met : koen, chris, maarten, jan, … weliswaar dieper in zee : 1-2 km waar een pittig windje stond.
OP naar de volgende wedstrijd : 24-25 mei Grevelingendam 2° manche BK

foto’s : tommy (vyf)

Geef een reactie

