X-tream games brouwersdam 2007

herschaalde-kopie-van-xtreamgames-2007-032.jpgxtreamgames

° proef voor Belgisch Kampioenschap Formula en Slalom

 

op 1 en 2 september trokken we naar de Kabbelaarsbank op het Grevelingenmeer (NL) voor de 6° proef BK Formula en Slalom. Onder een stralende zon en met een matig windje (8-10 knopen) werd er besloten om de zaterdag Formula te varen. De Severne Code Red 11M² werd opgetuigd, ideaal voor dit windje. Er werden 2 boeien uitgelegd die we 3 keer moesten ronden en dan finishen.

De eerste 2 manches werden back to back gevaren (nadat de laatste gefinisht was, begon na 10 minuten terug de startprocedure) In de 1ste manche eindigde ik op een 4° plaats. De volgende reeks werd ik 3°. Hierna werden we naar de kant gestuurd voor 1 uur pauze. Vervolgens werden terug 2 reeksen back to back gevaren waar ik 2° en 3° werd.

De volgende dag begon iets grijzer en er viel zelf wat regen. Doch het klaarde op en de wind trok aan tot boven de 15 knopen. Er werd besloten om slalom te varen en er werd gestart in full fleet, dus allen samen (22 deelnemers). Doordat de wind nog wat toenam, besloot ik te starten met de Severne 6,6. Reeks 1 en 2 werd ik 5°. Tijdens de 2° manche viel de wind wat af en besloot ik om de Severne 7,6 te nemen, wat een goeie keus bleek want in reeks 3 was ik 3°. Er waren al een aantal algemene terugroepen (total recalls) geweest voor een aantal mensen die te vroeg over de startlijn gingen. Door die 3° plaats werd ik ook wat overmoedig en startte op kop in de 4° reeks, iets te overmoedig want terug waren we met een aantal mensen tevroeg, maar nu werd er indivueel teruggeroepen. Bij de herstart van deze reeks mocht ik dus niet meedoen. De volgende reeks dus wat voorzichtiger gestart maar dan ook maar 10° geëindigd. Dit moest beter : de volgende reeksen werd ik 4° en 3°.

 

 

 

 

Geef een reactie

