oostduinkerke 2007

herschaalde-kopie-van-windekind-2007-007.jpg7° proef voor het BK Formula en Slalom

 

 

op 8 en 9 september strandden we in Oostduinkerke voor de laatste proef van 2007 van het BK.

Op zaterdag was er weinig aktie, want er was geen wind. Toch na 16 h even op het water geweest samen met Yves, Filip en Maarten in superlichte omstandigheden.

Zondagmorgen stond er al een stevige bries, het was duidelijk dat er zou gevaren worden.

Om 11 u werd de eerste Formula reeks gestart, ik was redelijk goed voorin gestart, maar aan de bovenboei moest ik het water in om een stuk vissersnet van mijn vin te verwijderen, toch nog 3° gefinisht in deze reeks. De volgende reeks was ik als 3° aan de bovenboei en kon ik deze plaats handhaven tot aan de finish. De 3° reeks werd gestart en ik kwam samen met Wolfgang aan de bovenboei, doordat ik iets hoger lag kon ik deze als 1ste ronden. De leidersplaats heb ik kunnen houden tot aan de finish. Voor het dagklassement mocht ik mee op het podium : 2° plaats.

 

Voor het jaarklassement in het Belgisch Kampioenschap ben ik zowel in de Formula als in de Slalom 5°. Mijn doelstelling van in het begin van het jaar heb ik dus kunnen halen : top 5.

 

Geef een reactie

