north sea cup, bruinisse 2007

op zaterdag werd er besloten om de North Sea Cup wegens een te onstuimige zee en te harde wind te laten doorgaan op de Spuikom.  Voor het Belgisch Kampioenschap werd er echter besloten om slalom te varen op zee.  Met een wind die de 35 knopen overschreed en aan de bovenboei bijna masthoge golven was dit werkelijk overleven.  Ik besloot dan ook om te starten met de Code Red 5.1m² en de Starboard Sonic 95. Er werd gestart op het strand en al lopend werd er gebeachstart in de branding.  De 1ste manche was ook mijn beste : een 5° plaats op 15 deelnemers. In de 2° manche behaalde ik een 9° plaats : de wind was toegenomen en ik zat volledig overpowerd met een 5.1.  De 3° manche moest ik passen omdat ik veranderd heb van materiaal : wave plank en wavezeil 4.5m².  De slalom wedstrijd begon toch meer mee te hebben van een wave wedstrijd, zelfs nick dewannemaker landde in de start van de 5° manche een frontloop. Ikzelf behaalde nog een 7° plaats in die 5° manche.  Al bij al en gezien de omstandigheden toch nog tevreden met het resultaat : een 8ste plaats op 15 deelnemers.

Zondag gelukkig wat minder wind en werd er besloten om Formula te varen : met 2 keer een 4° plaats en 2 keer 5° behaalde ik de 4° plaats in het dagklassement.

4° proef voor het BK te Bruinisse Grevelingendam : 17 en 18 mei 2007

op donderdag werd er al direct na de skippersmeeting de uitstelvlag gehesen en dat was dan ook alles van aktie voor die dag.

Vrijdag stond er gelukkig bij de skippersmeeting al een 10 knopen en werden er die dag 5 manches Formula gevaren.  De 1ste manche was al direct mijn aftrekmanche : een 9°plaats.  Voor de 2° reeks werd er besloten om het parcours te verleggen om alle vergissingen aan de finishboot te vermijden en behaalde ik een 3°plaats,verder finishte ik nog eens 3° en 2 keer 5°wat me voor het dagklassement op een 3° plaats bracht.

5° proef voor het BK te Bruinisse Grevelingendam : 19 en 2 mei 2007

bij de skippersmeeting stond er al een goeie 15 knopen, dus had ik zowel de Severne Code Red 11.0 als de 10.0 klaarliggen.  De 1ste manche heb ik moeten missen, 10 minuten voor de start nam de wind hevig toe en besloot ik nog vlug naar de kant te varen om te wisselen van zeil, hierdoor was ik echter te laat aan de start.  De volgende manche wasdan ook al beter : een 5° plaats.  Door het toenemen van de wind besloot de wedstrijdleiding om slalom te varen, hierdoor werd er 1 uur pauze gegeven om iedereen de tijd te geven om de slalomzeilen op te tuigen en de planken klaar te maken.  Ik besloot om de Severne SSR 6.6 en 7.6 op te tuigen samen met de Starboard Sonic 95.  Na de pauze zwakte de wind af en besloot men een fun slalom te starten, dus niet meetellend voor het klassement.  Jammer want ik was goed voorin.  Doordat de wind rond de 15 knopen bleef hangen werd er terug besloten om Formula te varen; ik behaalde nog een een 6°, 5° en 4° plaats.

Op zondag werd er niet gevaren doordat de wind wegbleef.

Voor het klassement van de 5 ° proef was ik 6°.

http://www.riderz.tv/wsurf07_FE/player.php?mov_id=72

Momenteel, na 5 proeven sta ik op een gedeelde 3° plaats samen met Nick Dewannemaker, na op 1 Pascal Somers en op 2 Koen Sonck.

volgende events : 30 juni BK Crash te Westende dit is een fun wedstrijd wave

                          21 en 22 juli BK Formula/Slalom te Westende

                          1-5 augustus Eurocup Leba (Polen) Formula en/of slalom

Geef een reactie

