euro cup leba (polen)

33_1.jpgleba1.jpg
Allegro Cup Leba Polen 2-5 august 2007

Na een lange rit van 17 rijuren kwam ik maandag 30 juli s’namiddags aan in Leba.

Er stond een stevige wind en dus ging ik direct kijken naar de spot. Grote namen zoals Wojtiek Brozowski, Steve Allen, Ross Williams, Gonzalo Costa Hoevel … waren reeds bezig op het water om hun materiaal zo perfect mogelijk te krijgen. Later ging ik dan een camping opzoeken en ben ik vroeg gaan slapen, want het was koud en aan het regenen.

S’Anderendaags was ik om een uur of 9 uit de veren en na een ontbijt ben ik naar de spot gegaan om wat Formula mee te varen met de anderen als training. Er werden 20 knopen wind gemeten, ik had hiervoor mijn Severne Code Red 10,0 m opgetuigd, en heb een paar vinnen uitgetest. Hierbij heb ik ook wat goeie tips meegekregen van onder andere de nederlander Dirk Doppenbergs en de Australiër Sean O’Brien.

Woensdag was registration day en werd alle materiaal naar het strand in een gesloten park gebracht. Dit werd s’nachts door bewapende veiligheidsmensen bewaakt. In de namiddag ben ik nog effen op het water geweest met het Formula materiaal.

Donderdag was er om 10 u skippersmeeting en stonden er al 10 knopen wind, er werd dus besloten om Formula te varen. Ik had mijn 11,0 al klaarliggen en om 11 u werd de 1ste manche gestart, ondertussen stond er al 16 knopen wind. Met 87 deelnemers aan de startlijn, was het wel duwen en trekken, maar ik kwam toch als 40 ste aan de bovenboei. Ik eindigde die eerste reeks als 46ste, wat toch tamelijk redelijk was, gezien het hoge niveau van de deelnemers. De volgende reeksen werd ik 56 en 60 wat minder was, de 4de reeds eindigde ik 44ste, wat terug mijn plaats was.
Vrijdag werd er besloten om te starten met de slalom, doordat de wind zou afvallen in de namiddag.

In deze eliminatie slalom zat ik in heat 3 waar ik op een 8ste plaats eindigde, waardoor ik kon doorgaan. Maar door een onduidelijkheid heb ik de volgende reeks gemist waardoor ik dus een DNF had voor deze slalom.

Op zaterdag terug slalom. In de 1ste heat werd ik 7°, hierdoor mocht ik doorgaan (de 8 besten mochten door naar de volgende ronde). Nu finishte ik 9°, het werd dus B-finale. In deze slalomeliminatie werd ik 30ste.

De volgende eliminatie werd gestart en in mijn 1ste heat werd ik opnieuw 7°. In de 2° heat kwam ik heel goed weg (in top 3) maar door een val aan 1ste boei verspeelde ik deze reeks. In deze 2° eliminatie slalom werd ik 37°.

ondertussen was het 15 u en werd er besloten om binnen een ½ u te starten met de Formula.Doordat de wind niet onder de 15 knopen kwam besloot ik mijn 10,0 m² te nemen, wat een goeie beslissing was : ik werd 43ste en 42ste. Om 19u konden we moe maar tevreden naar de camping terugtrekken, nadat we de ganse dag op het water hadden gestaan.

Op zondag was er geen wind en werd de uitstelvlag al meteen gehesen. Na een ganse dag wachten werd om 16,30 de wedstrijd afgeblazen.
Ik werd in dit evenement 41ste in de slalom en 49 ste in de formula en dit op 87 deelnemers van over de hele wereld.

Voor mij was dit evenement zeer geslaagd : heel veel bijgeleerd en vooral veel nieuwe mensen leren kennen. En wat mij ook opviel dat al die grote namen hele gewone mensen zijn waar je gewoon kunt mee gaan babbelen.

Check ook de video’s van het evenement op : http://www.allegrocup.pl/video.php?lng=en en alle andere info en totaal uitslagen op : http://www.allegrocup.pl

Geef een reactie

