A-cup westende 2007

verslag van A-cup te Westende :

(met dank aan tommy voor de foto’s)


westende-2007.jpgwest7.jpg</a
Zaterdag morgen stond er reeds een goed windje aan zee, om 10 u was er skippersmeeting en werd er besloten om te starten met de Formula.
Er stond toen al een goeie 13 knopen, welke in de namiddag aantrok tot rond de 15 knopen, ideaal dus om de Severne Code Red 11M² op te tuigen.  Tijdens de startprocedure van de 1ste manche kwam mijn giek los, waardoor ik deze manche al mocht vergeten.  Jammer, maar we hebben toch in totaal 6 manches gevaren, waar ik na de 6 reeksen toch op een 5° plaats eindigde.Zondag werd er terug besloten om Formula te varen, de wind was zelfs al iets harder dan gisteren.  Met de 11 m² had ik mijn handen vol.  Na 3 manches Formula trok de wind nog stevig aan en werd er op het water constant 18 knopen en meer gemeten.  Er werd dan ook besloten om slalom te varen.  Dus iedereen in de weer met het optuigen van het slalommateriaal : ik koos voor de Severne 6.6 en de Starboard Sonic 95.  In totaal hebben we nog 5 manches slalom gevaren, dus we kunnen spreken van een zeer geslaagd wedstrijd weekeind : in totaal 9 reeksen formula en 5 reeksen slalom, en dit alles onder een stralende zon.  Iedereen was dus tevreden.de juiste uitslag kan ik nog niet mededelen, omdat hij nog niet op de site van BABC staatvolgende wedstrijd : 1 – 5 augustus Euro-cup in Leba (Polen)

Geef een reactie

